Piftele de fasole si morcovi

Azi a fost pe baza de ninsoare, vant si frig… asa ca am aprins cuptorul pentru aceste piftelute fara carne, improvizate, dar satioase si bune tare 🙂

Ingrediente:

1 conserva de 800 ml fasole neagra (o aveam de la Lidl de cateva luni si m-am plictisit sa o tot mult de colo-colo)

5 morcovi

1 ceapa galbena, marime mica

3 catei de usturoi, mai maricei

sare de mare, dupa gust

piper negru, proaspat macinat, dupa gust

cimbru uscat, cam o lingurita rasa

un pumn de nuci romanesti, crude

5-6 linguri pesmet

Preparare:

Ingredientele le aveam in casa. Foame mi-era. Conserva o cumparasem de ceva luni si nu stiam ce sa fac cu ea. Morcovii se stricau, daca ii mai lasam cateva zile. Asa ca am improvizat.

Am rasturnat fasolea intr-o sita, am spalat-o bine si am lasat-o la scurs.

Morcovii i-am curatat, i-am taiat rondele si i-am pus la fiert cu putina sare. Dupa fierbere i-am scurs bine si i-am lasat putin la racorit.

Am adaugat in robotul de bucatarie fasolea, morcovii, ceapa, usturoiul, sare, pipier, cimbru si nuca. Am omogenizat totul bine. La final am adaugat si pesmentul. Rezulta o compozitie moale, dar care cu mainile umezite iti permite sa faci bilute de aluat.

Am incins cuptorul la 210 grade Celsius, am tapetat tava cu hartie de copt si am umplut-o cu bilute de aluat pe care le-am aplatizat cu mana usor umezita. Am copt fiecare tava cate 30 de minute pe o parte si inca 15 minute pe partea cealalta. Atentie ca sunt moi, a se manevra cu grija.

Dupa ce se racesc, piftelutele se intaresc si nu se mai rup asa usor. Mi-au iesit cam 30 de bucati.

Le-am servit cu salata.

Pofta buna!

Lasă un comentariu