Clatite americane

Sunt absolut delicioase, divine si pufoase, iar daca le incerci o singura data sigur vei deveni dependent.

Reteta este de pe blogul Laurei Adamache si ii multumesc pentru ea. Vorba unei prietene „las reteta mostenire si copiilor” 😆

Ingrediente:

400 gr faina
500 gr lapte
4 oua
3 lingurite rase praf copt
1/2 lingurita rasa bicarbonat
un praf de sare
5 linguri zahar
zahar vanilat borboun
6 linguri ulei


Preparare:

Se amesteca ingredientele uscate: faina,praful de copt, bicarbonatul si zaharul si apoi le cernem de 2 ori.

Separam albusurile da galbenusuri. Albusurile le spumam bine, iar galbenusurile le mixam cu un praf de sare.

Laptele il amestecam cu uleiul si il adaugam galbenusurilor.

Adaugam mixul de lapte si galbenusuri peste faina si amestecam bine cu mixerul. La sfarsit adaugam albusurile batute, amestecand de jos in sus cu o spatula de plastic.

„Rezulta un aluat mai dens dar cu o consistenta pufoasa (gen pandispan).

Incingem o tigaie teflonata bine de tot si o ungem cu putin ulei, dupa care o stregem cu un servetel pana nu mai ramane ulei deloc. Acest lucru il facem doar o data: la inceput.
In centrul tigaii incinse adugam cu ajutorul uni polonic aluatul. Dupa ce l-am turnat in tigaie nu ii atingem in nici un caz suprafata. El se va intinde de unul singur atat cat va fi nevoie. In momentul in care apar primele bulbucute iar suprafata isi pierde luciul, intoarcem pancakesul.”
Mie mi-au iesit 12 bucati 🙂

Se servesc cu fel si fel de minunatii, de sosouri, zahar pudra, sirop de artar etc.
Eu am facut un sos de caramel si le-am mancat cu mare pofta.


Pofta buna!

8 responses to “Clatite americane

  1. sunt excelente leam facut sunt super gustoase felicitari pt reteta

  2. Nu le-am gustat niciodată, deși le văd mereu în filmele americane. Arată, într-adevăr, îmbietor.

Lasă un comentariu