Tarta cu vanilie si amarene

Un deliciu la inceput de noiembrie.

Ingrediente:

Pentru aluat:

300 g faina alba 000

90 g zahar pudra simplu sau vanilat

5 g praf de copt

coaja de la 1 lamaie mica

140 g unt gras

1 ou intreg

1 lingura apa rece

un praf de sare

Pentru umplutura:

4 galbenusuri

100 g zahar tos

50 g faina alba 000

450 ml lapte gras

1 fiola esenta vanilie

amarene

Preparare:

Se incepe cu budinca de vanilie. Se spumeaza galbenusurile cu zaharul tos si esenta de vanilie pana cand acestea isi tripleaza volumul. Se incorporeaza faina, iar la final laptele caldut.

Se rastoarna toata compozitia intr-o oala antiaderenta si se pune oala pe foc pana cand compozitia s-a ingrosat, iar faina a fiert. Un tel micut de mana este foarte util in aceasta etapa.

Peste budinca de vanilie fierbinte se pune folie alimentara pentru a nu face pojghita, apoi se lasa la racit complet.

Intre timp se face si aluatul pentru care se amesteca faina cu un praf de sare, zaharul pudra, coaja de lamaie si praful de copt. In centru se adauga untul rece, taiat cubulete, si se framanta totul pana se obtin firimituri de faina cu unt. In acest punct se adauga oul intreg si se framanta un aluat omogen, neelastic si nelipicios. La nevoie, se adauga si o lingura de apa, totul depinde de cat de mare este oul. Se inveleste aluatul in folie alimentara si se da la frigider pana cand budinca este rece, iar cuptorul s-a incins bine.

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius, apoi se unge cu unt o tava de tarta, ceramica, cu diametrul de 24 cm, si se pudreaza bine cu faina.

Se scoate aluatul din frigier, eu am avut 552 g de aluat. 200 g le-am pastrat pentru a acoperi tarta, iar restul de aluat l-am intins in forma rotunda si am tapetat forma de tarta, ridicand aluatul si pe margini. Inteapa aluatul, din loc in loc, cu furculita.

Se intinde uniform budinca de vanilie in interiorul tartei, iar din loc in loc se pun amarenele scurse bine.

Tarta se acopera cu o foaie rotunda de aluat si se sigileaza bine pe margini. Se inteapa din loc in loc aluatul cu furculita.

Se da tava la copt pentru circa 35-40 de minute sau pana cand deasupra tarta incepe sa prinda culoare aurie.

Se scoate tarta din cuptor, se lasa putin la racorit, apoi se pudreaza cu zahar pudra vanilat.

Eu am lasat tarta peste noapte la racit si asezat, apoi a doua zi am portionat-o fara probleme si am servit-o cu pofta.

Pofta buna!

Lasă un comentariu