Bulz

img_20170204_161205

No, o mancare mai serioasa 🙂 …

Ingrediente:

Pentru mamaliga:

apa

sare

malai, de preferat nu grisat

Pentru umplutura:

telemea

branza de burduf

Pentru servire:

unt de casa

smantana

putina telemea rasa

Preparare:

Ingredientele sunt „la ochi”, adica in functie de cate persoane sunt la masa, atat de mare faci mamaliga pentru bulz. Am folosit cam 800 g malai, nu grisat, ci din cel de la piata, de la tarani. Am pus apa la fiert in ceaun, cu sare, apoi incepi sa adaugi malaiul si lasi la fiert pana cand obtii o mamaliga batoasa, tare, pe care o rastorni pe un fund de lemn. Nu uita sa amesteci cu facaletul des ca sa nu se formeze cocoloase. Rupi mamaliga in 2-3 bucati si o lasi la racit.

Cand mamaliga e doar calduta incepi sa formezi bilute potrivite ca marime. Se ia o biluta, se aplatizeaza, se umple cu branza de burduf si cu telemea, se acopera cu o alta biluta aplatizata si cu mainile umede incepi sa unesti cele doua bucati de mamaliga, astupand branza bine.

Mie mi-au rezultat 9 gogoloaie mari, pe care le-am pus in tava mare de aragaz, pe hartie de copt si le-am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru cel putin 30 de minute. Inainte de a le da la cuptor am intepat fiecare bulz cu un bat de frigarui. Am scos bulzul de la cuptor cand fundul s-a rumenit usor si deasupra s-a intarit putin. Atentie, cu cat sta mai mult cu atat tendinda este ca buzul sa crape. Ciobanii fac bulzul la jar, noi, orasenii, in lipsa de jar putem folosi si cuptorul.

Se serveste cald cu unt de casa, smantana de casa si telemea rasa deasupra.

Pofta buna!

img_20170204_161335

img_20170204_161404

img_20170204_161818

2 responses to “Bulz

  1. Ca la mama acasa. Bun Bun

Lasă un răspuns

