Tort caramel, varianta raw vegana

img_20170129_115810

Merge o felie, doua chiar intr-o zi faina de duminica 🙂

 

Ingrediente:

 

Pentru blat:

 

200 g alune de padure crude

2 linguri cacao raw

2 linguri zahar de mesteacan

4 linguri cu varf unt de cocos, din acela din conservele pe care scrtie „lapte de cocos” – eu am luat de la Lidl, 400 ml – 6 lei

2 linguri faina cocos

 

Pentru crema:

 

200 g tahini

200 g curmale

2 linguri faina cocos

2 linguri cu varf unt cocos de la conserva

 

Pentru glazura:

 

1 lingura ulei de cocos

2 linguri cacao raw

1 lingura zahar mesteacan

 

Plus:

 

alune de padure pentru dceor

 

Preparare:

 

Se macina alunele de padure fin. Se amesteca cu cacaua, zaharul de mesteacan, faina de cocos si untul de cocos. Se obtine o pasta destul de tare.

Eu am luat un fund de lemn patrat, o tava de copt cu diametru de 18 cm si hartie de copt. Am uns putin fundul cu ulei, am lipit un rotund de 18 cm din hartie de copt, deasupra am pus tava de 18 cm, unsa pe margini cu putin ulei, la fel si hartia de copt. Am turnat compozitia pentru blat – am lasat deoparte compozitie pentru 7 bilute mici  pentru decor – si cu mana, apoi cu lingura, am tapetat fundul tavii. Da deoparte tava, nu trebuie la frigider.

Se face tahini in casa cu o seara inainte. Se pun curmalele la hidrata in apa calduta pentru 30-60 de minute, depinde cat de repede se inmoaie. Se ia robotul de bucatarie, se pune tahini, curmalele scurse, untul de cocos si faina de cocos. Se omogenizeaza totul bine pana cand obtii o pasta. Se toarna crema peste blat si se da la frigider peste noapte.

A doua zi treci un cutit subtire peste margini, desfaci peretii detasabili ai tavii, scoti tortul, iar hartia de copt de jos te va ajuta sa il iei in mana fara problema. Inlaturi hartia si pui tortul pe un platou.

Topesti uleiul de cocos, il amesteci cu cacaua si zaharul de mesteacan si apoi faci zig-zag-uri peste tort.

Decorezi cu bombite de aluat si alune de padure.

 

Pofta buna!

 

img_20170129_115736

img_20170129_115818

img_20170129_115938

img_20170129_115952

img_20170129_124056

2 responses to “Tort caramel, varianta raw vegana

Lasă un răspuns

