Clatite cu maia

DSC03541

Daca tot ploua, sa ne rasfatam! 🙂

 

Reteta este preluata de aici. Mie-mi plac clatitele mai groase, asa ca am modificat putin reteta. Le-am prajit intr-o tava de fonta pe care o stergeam din cand in cand cu un servetel imbibat cu putin ulei.

 

Ingrediente:

 

100 g maia + 200 g faina alba + 200 g apa

1 l lapte

5 oua de casa

un praf de sare

400 g faina

 

Preparare:

 

Eu am avut o maia nehranita de o saptamana, am hidratat-o 100%, apa + faina, am amestecat cu lingura si am lasat 12 ore, adica peste noapte, castronul la temperatura bucatriei, acoperit.

A doua zi am luat  un tel am inceput sa incorporez ouale, sarea, faina si laptele. Am dat la frigider o ora compozitia, apoi am copt clatite mai groase intr-o tava de teflon pe care o ungeam din cand in cand.

Mi-au placut foarte mult clatitele, un aluat foarte bun la gust, intr-adevar nu s-a lipit, nu a avut nevoie de ulei in compozitie, nu i-am pus nici zahar, nici bicarbonat sa creasca. Au facut clatitele mici gaurele la suprafata.

Le-am uns cu Nutella si gem de capsuni,. Miami.

 

Pofta buna!

 

DSC03524

DSC03522

DSC03520

Lasă un răspuns

