Chec cu halva

Un chec despre care stiam ca trebuie sa contina un ingredient vedeta: halva. In rest nu stiam nimic despre el. Il facea soacra-mea, dar cum eu nu am cunoscut-o ca sa-i fur reteta, iar barbatul o ramas barbat si nu s-a bagat in bucataria muma-sii, am incercat sa inventez o prajitura despre care nu stiam nimic. Pardon, stiam ca trebuie sa contina halva. Atat. Se pare ca tura asta am nimerit-o. Cica asa gust avea si ce facea soacra-mea. Ma declar partial multumita tinand cont ca pana acum nu am auzit niciodata de o astfel de prajitura, nu am mancat si nu am vazut niciunde ca sa-mi fac o idee.

Ingrediente:

4 oua
1 cana zahar
1/2 cana ulei
1 cana lapte
400 g halva cu alume
esenta de rom
1 lingura bicarbonat
2 cani de faina
un praf de sare

Preparare:

Ouale cu zaharul si un praf de sare spumezi bine-bine pana isi tripleaza volumul si devine o spuma albicioasa. Adaugi uleiul ca pentru maioneza. Pui si halvaua rasa pe razatoarea cu ochiuri mari si esenta de rom. Adaugi laptele, iar la final faina amestecata cu bicarbonat. Incorporezi foarte bine.
Aluatul il torni intr-o tava de chec mare, tapetata cu hartie de copt. Coci in cuptorul preincalzit, pentru cca 45 de minute, pana la proba cu scobitoarea.
Lasi la racit, portionezi.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

