Blat umed cu aroma de lamaie

Cu vanilie, aroma de lamaie sau migdale, blatul merge de minune pentru torturi.

Ingrediente:

225 gr unt moale
1/2 cana de shortening/ ulei
3 cani zahar
5 oua
3 cani faina
1 praf copt de 10 gr
putina sare
o cana de lapte batut la temperatura camerei
2 lingurite extract de vanilie sau cata esenta doriti

Preparare:

Eu am facut jumatate din cantitate pentru un blat cu diametru de 22 cm, pe care l-am taiat in 3.

Se bate la viteza mica untul cu uleiul, se adauga zaharul cate o cana. Asigurati-va ca se incorporeaza o cana de zahar apoi abia puneti alta si bateti in continuare la viteza mica.L a fel se procedeaza si cu ouale, se adauga cate unul pe rand.
Se amesteca faina cu sarea si praful de copt si se adauga in unt alternativ cu laptele batut, incepand cu faina si terminand tot cu faina. Se pune vanilia si se mai bate 5 minute la viteza mai mare.
Se coace cam 25 – 30 minute. Dupa 25 minute incercati cu scobitoarea si daca iese curata opriti coacerea .In general la blaturile umede daca se coc peste timpul normal devin uscate, nu mai sunt umede.
Eu am folosit coaja de la 1 lamaie in loc de esenta de vanilie.


Pofta buna!

Lasă un răspuns

