Paine de casa

Sa ne incepem dimineata cu o paine de casa, calda si tare bunaaa!

Reteta nu este a mea, insa mi-a placut tare mult. Se face usor, fara efort si-mi aminteste de painea bunicii.

Ingrediente:

500 g faina alba 000 – eu am folosit Baneasa
1 lingura rasa de sare
340 ml apa calduta
13 g drojdie de bere proaspata


Preparare:

Ei bine, acum incepe peripetia 🙂
Se cerne faina impreuna cu sarea intr-un bol incapator. Se dizolva drojdia in apa calduta si se toarna peste faina, nu toata deodata, incetul cu incetul si se invarte cu o lingura sau o furculita. Aluatul trebuie sa fie moale, destul de lichid, caci nu trebuie framantat.
Eu am avut de furca cu reteta, faina mea a inglobat apa la dublu, deci, am pus cam 700 ml apa. Nu inteleg exact de ce, dar stiam ca aluatul trebuie sa fie extrem de moale, „curgator” si am pus apa dupa ochi pana cand a ajuns la consistenta dorita de mine.
Am acoperit vasul cu un capac si am dat la frigider 24 de ore.
A doua zi am rasturnat aluatul pe masa infainata bine si cu mainile cu faina am facut un dreptunghi pe care l-am impaturit, mai intai pe lungime, apoi pe latime, si am pus aluatul cu „gura-n jos”. Am mai procedat inca o data la fel si am pus aluatul la odihnit 1 ora pe un prosop de bucatarie tapetat cu faina. Am acoperit aluatul si l-am lasat cuminte.
Dupa o ora am dat cuptorul la maxim, am bagat o oala cu capac inauntru sa se incinga si apoi am pus aluatul cu „gura-n sus”, am acoperit si am lasat cam 45 de minute sa se coaca la foc mare, acoperit. Apoi inca 15 minute am copt painea fara capac, tot la cea mai mare pozitie.
Si gata 🙂 S-a mancat in cateva ore.

Pofta buna!

2 responses to “Paine de casa

  1. Minunat a iesit painea ta, Oana!!! Te pup!

Lasă un răspuns

