Tort fluturasi pentru Aura, Cristina si Elena

La multi ani fetelor!


Un tort deosebit care merita incercat, eu am pus ingredientele la dublu si am copt foile pe fundul unei tavi cu diametrul de 26cm.

Ingrediente:

Foi de miere
Crema de caramel
Nuca pentru decor
1 ciocolata amara pentru decor
Fluturasi din fondant pentru decor

Preparare:

Pentru foi

500-600 g faina alba 000
150 g unt
3 linguri pline de miere
2 oua medii
230 g zahar pudra
1 lingurita bicarbonat
1 lingura otet

Untul, mierea si zaharul pudra se pun pe foc, intr-o craticioara. Se lasa pana cand se topesc ingredientele si se omogenizeaza, fara a fierbe.
Adaugi apoi ouale, pe rand, si amesteci cu un tel. In cele din urma pui si bicarbonatul stins cu otet, amesteci bine si dai la foc. Lasi sa fiarba pana cand nu mai face spuma si capata o nuanta aramie, de la caramelizarea zaharului.
Lasi compoztia la racorit 5 minute si apoi amesteci cu faina. Mie mi-au intrat doar 500 g de faina.
Omogenizezi bine, un aluat neelastic. Il imparti in 4-5 si incepe jocul.
Pentru ca aluatul este destul de sensibil si se lucreaza bine doar cald, trebuie intins imediat sau… eu am intins cate o foaie si restul le-am tinut pe aragaz, cuptorul era aprins, si il mentinea cald si maleabil.
Cu intinsul e iarasi o problema, se rupe destul de usurel, trebuie sa intinzi foi subtiri si am gasit solutia: foia mea de siliconn. Am uns-o cu ulei si pe ea si merdeneaua, am pus aluatul pe ea, l-am intins cat tava si apoi potriveam aluatul pe fundul tavii de copt, iar in cele din urma dezlipeam siliconul. Altfel nu mi-a iesit foarte bine. Foile se coc cam 5 minute, nu foarte mult, pana cand se rumenesc putin pe la colturi. Se lasa complet la racit si devin bocna.

Pentru crema

500 g dulce de leche
200 g unt
500 ml lapte
2 pliculete budinca de vanilie
4 linguri zahar

Mai intai si mai intai trebuie sa ai pregatit dulce de leche, la temperatura camerei.

Pentru dulce de leche ai nevoie de:

2 l lapte
3 cani de zahar
1/4 lingurita de bicarbonat, pentru culoarea de caramel, altfel ramane o nuanta aurie, la fel de frumoasa

Se amesteca laptele cu zaharul si bicarbonatul si se pun la foc. Atat. De preferat o oala mult mai mare si mai inalta, deoarece in prima faza laptele isi tripleaza volumul si face multaaaa spuma daca dai la foc mare. De aceea, pune oala pe ochiul mic de aragaz si fierbe cam 3 ore, amestecand in oala din cand in cand. In ultima faza fii atenta, cand incepe sa se ingroase si are tendinta de a se prinde, dar este inca lichid stinge focul, caramelul e gata. Fa proba pe o farfurie rece, daca se ingroasa, caramelul nu mai trebuie sa stea pe foc. Se lasa la racit,a poi se da la frigider peste noapte si apoi se utilizeaza. Vei vedea ca se mai ingroasa si e ca o miere groasa, tare delicioasa.
Dupa ce e gata dulce de leche, amesteci praful de budinca cu zaharul si laptele rece si pui pe baie de abur sa se ingroase. Lasi la racit complet si apoi amesteci cu cu untul spumat si apoi cu dulce de leche.

Asamblare

Pe un platou pui o foaie, crema, foaie si tot asa pana termini foile, iar la final pui un strat de crema si dai la frigider peste noapte. A doua zi imbraci tortul in crema, nuca macinata si faci un gratar cu ciocolata topita. Decorezi cu frisca si fluturasi din fondant.

Lasă un răspuns

