Foi cu miere

Cu ele se face prajitura Marlenka, cu crema de caramel, insa nu este musai, le poti utiliza dupa imaginatie.

Ingrediente:

500-600 g faina alba 000
150 g unt
3 linguri pline de miere
2 oua medii
230 g zahar pudra
1 lingurita bicarbonat
1 lingura otet

Preparare:

Untul, mierea si zaharul pudra se pun pe foc, intr-o craticioara. Se lasa pana cand se topesc ingredientele si se omogenizeaza, fara a fierbe.
Adaugi apoi ouale, pe rand, si amesteci cu un tel. In cele din urma pui si bicarbonatul stins cu otet, amesteci bine si dai la foc. Lasi sa fiarba pana cand nu mai face spuma si capata o nuanta aramie, de la caramelizarea zaharului.
Lasi compoztia la racorit 5 minute si apoi amesteci cu faina. Mie mi-au intrat doar 500 g de faina.
Omogenizezi bine, un aluat neelastic. Il imparti in 4 si incepe jocul.
Pentru ca aluatul este destul de sensibil si se lucreaza bine doar cald, trebuie intins imediat sau… eu am intins cate o foaie si restul le-am tinut pe aragaz, cuptorul era aprins, si il mentinea cald si maleabil.
Cu intinsul e iarasi o problema, se rupe destul de usurel, trebuie sa intinzi foi subtiri si am gasit solutia: foia mea de siliconn. Am uns-o cu ulei si pe ea si merdeneaua, am pus aluatul pe ea, l-am intins cat tava si apoi potriveam aluatul pe fundul tavii de copt, iar in cele din urma dezlipeam siliconul. Altfel nu mi-a iesit foarte bine. Se si vede ca in parti aluatul era mai subtire si la cuptor s-a mai parlit, dar nici nu se simte in praji.
Foile se coc cam 5 minute, nu foarte mult, pana cand se rumenesc putin pe la colturi. Se lasa complet la racit si devin bocna.

Pofta buna!

One response to “Foi cu miere

  1. Pingback: Prajitura Marlenka | Artă și savoare

Lasă un răspuns

